ПЕРЕДАТИ ПОКАЗНИКИ ТА ОПЛАТИТИ  ОПЛАТА

 

 

 

 Вишгородське МКП «Водоканал» висловлює щиру подяку організації Товариства Червоного Хреста України за надану гуманітарну допомогу у вигляді трьох мотопомп Speroni CMA80.

 Завдяки цій допомозі Вишгородське МКП «Водоканал» зможе більш ефективно ліквідовувати наслідки аварійних ситуацій. Особливо ці мотопомпи підходять для застосування, коли електричне живлення неможливо, а це є дуже важливим при постійних ракетних обстрілах енергетичної інфраструктури.

 

Адміністрація Вишгородського МКП «Водоканал»

   

  З метою забезпечення якісною питною водою жителів міста, Вишгородське МКП «Водоканал» повідомляє, що з 09-00 год. 17 жовтня 2024 р.  до 16-00 год.  18  жовтня 202р. підприємством будуть проводитися роботи по профілактичній дезінфекції водопровідної мережі м. Вишгорода.

  Користування холодною водою можливе тільки після 16-00 год. 18 жовтня 2024 р. Перед користуванням необхідно злити воду з водопровідного крану протягом 15 хвилин.

 Адміністрація Вишгородського МКП «Водоканал»

 

 Загальнобудинковий лічильник води. Чому його встановлення у будинку є обов’язковим?

  В Україні з 1 серпня 2022 року набув чинності закон «Про комерційний облік послуг з постачання теплової енергії та водопостачання», яким передбачається зобов’язання операторів зовнішніх інженерних мереж (тепломережі, водоканали) обладнати 100% житлових будинків побудинковими вузлами обліку (теплової енергії, води). Цим законом запроваджується обов’язковий облік тепла і води, що дозволить контролювати ефективність реалізації заходів з енергоефективності.

  Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» забороняється приєднання житлових і нежитлових будівель до зовнішніх інженерних мереж без оснащення таких будівель вузлами комерційного обліку відповідних комунальних послуг відповідно до вимог цього Закону, і тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян плюс відсоток від реалізації.

  Як бачимо, облаштування багатоповерхівок загальнобудинковими лічильниками є вимогою чинного законодавства, і аж ніяк не забаганкою водоканалу. Варто зазначити, у Вишгороді лічильники встановлюють коштом міського бюджету.

 Як відбувається розподіл спожитої води між жителями будинку, де є комерційний вузол обліку?

  Згідно «Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг» затвердженої Мінрегіоном України від 2018 року №315 (зі змінами), для будинків, де усі приміщення оснащені розподільчими лічильниками холодної води, обсяг різниці розподіляється між усіма споживачами пропорційно до обсягу споживання.

  Для прикладу, якщо будинковий лічильник накрутив 400 кубів холодної води, але показання квартирних приладів обліку в сумі набрали 380 кубометрів, за 20 кубів, а іншими словами – небаланс, доведеться платити усім квартирам.

  Нарахування відбуваються таким чином: до показників квартирного лічильника, до обсягів споживання має бути розподілений небаланс. Він розподіляється пропорційно обсягу споживання на квартиру. Тобто, якщо власник квартири використав за місяць 5 м куб води (відповідно до особистого лічильника), його частка за втрату води у будинку є пропорційно меншою, ніж власника іншої квартири, який використав 10 м куб води. І пропорційно більшою від частки власника квартири, який використав 2 м куб води.

  Для будинків, де частина приміщень не обладнана квартирними приладами обліку холодної води, розподіл різниці відбуватиметься між споживачами, які не мають квартирних водомірів (сплачують за нормами питного споживання) пропорційно кількості осіб, які фактично користуються послугами з централізованого водопостачання та водовідведення. Тобто, нарахування проводитимуться згідно з показанням загальнобудинкового лічильника.

  Варто зазначити, законодавство дозволяє й інші моделі співпраці жителів будинку з водоканалом, згідно з яким ті зможуть самостійно розподіляти небаланс (різницю) між собою так, як вважають за потрібне. Мова йде про колективний договір ОСББ, управителями або ЖБК з підприємством. Водоканал лише контролюватиме показники загальнобудинкового лічильника. Такі нововведення є нормою чинного законодавства, і діють по усій території України.

 Звідки береться небаланс?

  За розподіл об’єму води, що входить у будинок, Вишгородське МКП «Водоканал» відповідальності не несе. Але за всю воду потрібно буде розрахуватися. І тут залишається відкритим питання: звідки береться небаланс (різниця)? Або іншими словами: хто «краде» воду, за яку доводиться платити сусідам? Причин є кілька:

– несвоєчасне або некоректне подання споживачами показників квартирних лічильників. Тому водоканал щоразу наполегливо рекомендує ЩОМІСЯЦЯ подавати показники квартирних лічильників. Навіть якщо ви не користувалися водою за будь-яких причин, дані треба передавати щомісяця. У такому випадку варто вказати такі самі показники, які були минулого місяця;

– втручання у роботу вузлів обліку або порушення їх роботи (магніти, самовільні врізки у будинкову мережу водопостачання);

– метрологічна похибка між загальнобудинковим і квартирним вузлами обліку, (лічильники, яким понад 12 років можуть мати похибку і пропускати більший об’єм води, або не обліковувати її споживання);

– кількість прописаних жителів з фактичною кількістю тих, які проживають у квартирах, де немає лічильників. Для прикладу, у квартирі, де прописана одна людина, проживає кілька, відповідно споживання води збільшується. У такому випадку небаланс (різницю) розподілять на кількість фактично проживаючих осіб;

– витік води у підвальному приміщенні, аварії або спожиття її на потреби будинку без обліку (необліковані витрати води на полив зелених насаджень, ремонт під’їздів тощо). Щоб не переплачувати за «втрачену» воду, балансоутримувачі, ОСББ та УЖК повинні слідкувати за станом мереж і вчасно усувати пошкодження. Крім того, у разі виникнення певних змін (проведення аварійних або ремонтних робіт у будинку), прохання до управителів, голів ОСББ: повідомляти водоканал про дані випадки для документального їх оформлення з метою нарахування згідно з методикою розподілу та уникнення непорозумінь щодо нарахувань.

  Як бачимо, причин, через які утворюється небаланс, чимало. І винні у них жителі будинку, котрі свідомо порушують встановлені правила та норми. Тут можна зрозуміти обурення людей, які справно сплачують за спожиту воду по лічильнику, а їм «накидають» зверху зайві куби. Та водоканал змушений дотримуватись чинної методики розподілу і здійснювати нарахування згідно з показниками загальнобудинкового лічильника.

 Як впливає на нарахування за спожиті послуги несвоєчасне подання показників лічильника?

  Згідно з п. 16 Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення №690, у разі відсутності інформації щодо спожитих обсягів води за засобами обліку до розрахунку береться середньомісячне споживання послуг споживача за попередні 12 місяців. Через три місяці, якщо споживач не подав показників, виконавець зобов’язаний здійснювати розрахунки як зі споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку. А отже всі втрати розподілять на ці квартири.

  Доводимо до відома: обов’язок передачі показників лежить на споживачеві. Задля зручностей усі операції, пов’язані з передачею показників, можна здійснювати через сучасні онлайн-сервіси (особистий кабінет або viber-бот). Контролери мають право перевіряти їх один раз на рік.

 Адміністрація Вишгородського МКП «Водоканал»

  10 вересня на одному з об’єктів ВМКП «Водоканал» відбулася виїзна нарада щодо проекту ПРООН «Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель у малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО», на  якій запрошені представники різних структур, міністерств та підприємств ознайомилися з ефективною співпрацею місцевої влади та українського бізнесу у реалізації проектів сонячних станцій.
  У ході візиту було окреслено специфіку роботи насосної станції, її потужність та основне обладнання. Йшлося про роль насосної станції у життєдіяльності міста, про ефективність роботи сонячної станції та відсоток економії завдяки СЕС.
«Суть ЕСКО-механізму проста. Енергосервіс передбачає, що ЕЕ заходи на Водоканалі впроваджуються ЕСКО-компаніями за власні кошти, а повернення інвестицій здійснюється виключно з економії енергоресурсів, яка досягається енергоефективним рішенням ЕСКО протягом дії контракту.
  Головною перевагою ЕСКО-механізму є те, що громада не витрачає жодних коштів на реалізацію проекту. Всі витрати (проектування, комплектація, монтаж) несе ЕСКО-компанія», – наголосив під час зустрічі Роман Палагусинець, ЕСКО- аналітик проекту ПРООН «Усунення бар’єрів для сприяння інвестиціям в енергоефективність громадських будівель в малих та середніх містах України шляхом застосування механізму ЕСКО». – Більше того, всі витрати, пов’язані з обслуговуванням та можливим ремонтом протягом дії ЕСКО-договору, а це може бути до 15 років, здійснюватимуться енергосервісною компанією відповідно до умов договору».
  Важливо також, що по завершенню ЕСКО-договору все обладнання буде безкоштовно передано у власність громади. А отже, об’єкти  критичної інфраструктури без жодних капіталовкладень отримують сучасне ЕЕ обладнання та професійне управління протягом строку договору, не збільшуючи при цьому витрат бюджету.
 «Вишгород був одним із найперших міст Київської області, які звернулись до нашого проекту за допомогою реалізувати ЕСКО-проект щодо сонячної станції на Водоканалі. У грудні минулого року ми проаналізували об’єкти Водоканалу, розрахували їх інвестиційну привабливість та надали повний інституційний супровід під час публічного тендеру в Прозоро для залучення ЕСКО-інвестицій, – додав Роман Палагусинець. – У лютому був укладений ЕСКО-договір між Водоканалом та ЕСКО-компанією, і вже в червні була запущена перша черга сонячної станції потужністю 100 кВт, а в наступному році буде добудовано ще на 50 кВт».
 Звичайно, сонячні електростанції не можуть вирішити всі складні проблеми, пов’язані з війною, але вони можуть стати життєво важливим джерелом електроенергії. Тобто, забезпечувати мінімальне постачання води жителям міст, коли інші джерела енергії недоступні. Такі сталі рішення продовжуватимуть приносити користь Вишгородській громаді протягом наступних двох десятиліть, сприяючи розвитку та стійкості.
 «Сонячна станція, яка реалізована на насосній станції Водоканалу, у перспективі після війни дозволить гальмувати ріст тарифів та зменшувати споживання традиційної електроенергії.
Більше того, ми плануємо реалізувати другий ЕСКО-СЕС проект у місті для КНП «Вишгородська центральна районна лікарня» ВМР і вже проходимо тендерні процедури в Прозоро.
Важливо, що розподілена сонячна генерація на обʼєктах критичної інфраструктури здатна кардинально змінити енергетичну систему громад та зробити її більш стійкою. Саме тому ми вдячні команді проекту ПРООН, які активно допомогли нам всього за 6 місяців реалізувати проект сонячної станції для Водоканалу і продовжують допомагати по інших закладах», – розповів заступник Вишгородського міського голови Віталій Сардак.
 Фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою ВМКП «Водоканал» Тетяна Малоока зазначила, що підприємство стало четвертим Водоканалом в Україні, де встановлено СЕС за ЕСКО-механізмом і, що важливо, не витратило жодних коштів на СЕС, все виконала ЕСКО-компанія на умовах енергосервісного договору. Також пані Тетяна розповіла про особливість Водоканалу і про те, який ефект дає сонячна станція.
 «Технологічне обладнання на цьому об’єкті Водоканалу забезпечує питною водою частину м. Вишгород, а постійні ракетні обстріли енергетичної інфраструктури створюють ризики водопостачання населенню. Тому особливо гостро стало питання будівництва сонячної станції, яка б дозволила мати незалежне та децентралізоване джерело електроенергії. Відтак було прийнято рішення використати ЕСКО-механізм, який ми дуже швидко реалізували завдяки проекту ПРООН.
 Ми очікуємо, що СЕС генеруватиме близько 100 тис. кВт-год чистої електроенергії на рік. Це дозволить отримати 10 % зеленої електроенергії від нашої річної потреби та заощадити понад 1,3 млн грн щорічно.
  Тільки за перші два місяці завдяки СЕС ми зекономили понад 236 тис. грн, з яких 90 відсотків повертаємо інвестору за умовами ЕСКО-договору. Якщо така динаміка збережеться в наступні роки, то контракт завершиться не через 12 років, а десь за 7-8 років і вся економія належатиме нам».
Ватро зазначити, що першу чергу проекту мережевої сонячної станції потужністю 100 кВт було реалізовано всього за 2,5 місяці та встановлено якісне обладнання європейського виробника. Станція запущена в червні цього року і лише за липень місяць СЕС згенерувала 18 тис. кВт-год зеленої електроенергії, що дозволило ВМКП «Водоканал» заощадити до 36 % місячного споживання традиційної електроенергії.
  «Друга черга потужністю 50 кВт буде встановлена в наступному році. Ми вже розпочали проектування.
Строк служби сонячної станції – 25 років. Договір завершиться десь за 7-8 років, і все обладнання буде безкоштовно передано Водоканалу. Отже, ще 15 років підприємство використовуватиме СЕС з ККД в 95 %», – повідомив Петро Бочюла, директор ТОВ «Київ ЕСКО».
На жаль, постійні ракетні обстріли росії продовжуються та призводять до руйнації об’єктів генерації електроенергії в містах. Це утворює величезний дефіцит електроенергії, зокрема для об’єктів критичної інфраструктури міст України.
  ПРООН в Україні всіма силами щодня намагається допомагати містам мінімізувати втрати та ставати більш енергетично незалежними та автономними. Зокрема, на це спрямований проект ПРООН «Усунення бар’єрів ЕСКО».
 На сьогодні ЕСКО-механізм є одним з дієвих інструментів для українських громад, який дозволяє залучати український бізнес до будівництва сонячних електростанцій для потреб критичної інфраструктури міст. І навіть зараз, попри війну, українські ЕСКО-компанії продовжують інвестувати в енергоефективні проекти та проекти відновлюваної енергетики в містах.
 
 
 
 

  Вишгородське МКП «Водоканал» на виконання Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» повідомляє про встановлення вузлів комерційного обліку водопостачання (загальнобудинкові лічильники, що забезпечують облік споживання послуги у будівлі) за адресами: 

 

№ п/п

Адреса

Вулиця

Будинок

     

1

вул. Б. Хмельницького

1

2

вул. Б. Хмельницького

2

3

вул. Б. Хмельницького

3

4

вул. Б. Хмельницького

4

5

вул. Б. Хмельницького

5

6

вул. Б. Хмельницького

6

7

вул. Б. Хмельницького

7

8

вул. Б. Хмельницького

8

9

вул. Б. Хмельницького

9

10

вул. Глібова

43

11

вул. Гриненка

1-а

12

вул. Гриненка

11

13

вул. Грушевського

1

14

вул. Грушевського

3

15

вул. Грушевського

4

16

вул. Грушевського

5

17

вул. Грушевського

6

18

вул. Грушевського

7

19

вул. Грушевського

8

20

вул. Грушевського

9

21

вул. Грушевського

10

22

вул. Грушевського

12

23

вул. Дніпровська

1

24

вул. Дніпровська

2

25

вул. Дніпровська

3

26

вул. Дніпровська

3-а

27

вул. Дніпровська

4

28

вул. Дніпровська

5

29

вул. Дніпровська

6

30

вул. Дніпровська

7

31

вул. Дніпровська

9

32

вул. Дніпровська

11

33

пров. Квітковий

2-а

34

пров. Квітковий

2-г

35

вул. Київська

2

36

вул. Київська

5

37

вул. Київська

6

38

вул. Київська

8

39

вул. Київська

8-а

40

вул. Київська

8-б

41

вул. Київська

9

42

вул. Київська

11

43

вул. Київська

12

44

вул. Київська

18

45

вул. Київська

20

46

вул. Кургузова

1а-1

47

вул. Кургузова

1а-2

48

вул. Кургузова

1а-3

49

вул. Кургузова

1а-4

50

вул. Кургузова

3-б

51

вул. Кургузова

4

52

вул. Кургузова

4-б

53

вул. Кургузова

6

54

вул. Кургузова

10

55

вул. Кургузова

11

56

вул. Кургузова

11-а

57

вул. Лугова

3

58

вул. Лугова

36-а

59

вул. Лугова

36-б

60

пр. Мазепи

1

61

пр. Мазепи

2

62

пр. Мазепи

3

63

пр. Мазепи

4-а

64

пр. Мазепи

5

65

пр. Мазепи

6

66

пр. Мазепи

7

67

пр. Мазепи

10

68

пр. Мазепи

11

69

пр. Мазепи

12

70

пр. Мазепи

13/9

71

вул. Набережна

2

72

вул. Набережна

4

73

вул. Набережна

4-а

74

вул. Набережна

6-а

75

вул. Набережна

6-г

76

вул. Набережна

8

77

вул. Набережна

12

78

вул. Симоненка

1

79

вул. Симоненка

1-а

80

вул. Симоненка

1-б

81

вул. Симоненка

2

82

вул. Симоненка

3

83

вул. Симоненка

4

84

вул. Симоненка

4-а

85

вул. Симоненка

4-в

86

вул. Симоненка

5

87

вул. Симоненка

7

88

пл. Шевченка

3

89

пр. Шевченка

2-г

90

пр. Шевченка

2-д

91

пр. Шевченка

5

92

пр. Шевченка

6-а

93

пр. Шевченка

6-б

94

пр. Шевченка

7

95

пр. Шевченка

7-а

96

пр. Шевченка

9

97

пр. Шевченка

9-а

98

вул. Шкільна

7

99

вул. Шкільна

7/1

100

вул. Шолуденка

3

101

вул. Шолуденка

5

102

вул. Шолуденка

6

103

вул. Шолуденка

6-а

104

вул. Шолуденка

6-б

105

вул. Шолуденка

6-в

106

вул. Шолуденка

6-г

107

вул. Шолуденка

7

108

вул. Шолуденка

8

109

вул. Шолуденка

13-б

110

вул. Шолуденка

15Д-1

111

вул. Шолуденка

15Д-2

112

вул. Шолуденка

15Д-3

113

вул. Шолуденка

15Д-4

114

вул. Шолуденка

15Д-5

115

вул. Шолуденка

18-А

116

вул. Дніпровська

3-Б

117

пров. Квітковий

2-б

118

пров. Квітковий

2-в

119

вул. Кургузова

2

120

вул. Кургузова

3-а

121

вул. Кургузова

4-а

122

вул. Дніпровська

8

123

вул. Симоненка

8

  Роботи по встановленню вузлів комерційного обліку виконує переможець тендерних процедур ТОВ «ТЕПЛОСПЕЦСЕРВІС».

  Вартість встановлення вузла комерційного обліку водопостачання визначатиметься згідно розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації. Встановлення відбуватиметься за рахунок міського бюджету.

  Вишгородське МКП «Водоканал» звертається до мешканців, у яких немає квартирних лічильників, з проханням встановити їх. У випадку, якщо квартирні лічильники відсутні, нарахування проводитимуться згідно з показниками загальнобудинкового лічильника.

Також, повідомляємо про необхідність провести метрологічну повірку лічильників. У разі не проведення повірки, нарахування плати за послугу з постачання холодної води буде здійснюватися згідно з нормою споживача відповідно до кількості осіб, зареєстрованих у квартирі або будинку та за показниками загальнобудинкового лічильника.

 Адміністрація Вишгородського МКП «Водоканал»

Вишгородське МКП “Водоканал”

Диспетчер - 22-722 (цілодобово)

Адреса:
07300, вул.Набережна, 8-а,
м. Вишгород,  Київська обл.
Телефон, факс:
(04596) 23-354 (приймальня)
Графік  роботи підприємства :

  • пн.- чт. з 08-00 до 17-00,
  • пт.: з 08-00 до 16 00,
  • сб,нд.:  вихідний день

Обідня перерва з 12:00  до 13:00

Де ми знаходимось